torsdag 15 juli 2010

Det knåpas och förbereds utlottning

Hej i sommarvärmen!
Katten i garnet har nu fyllt ett år, och jag håller på för fullt att sticka för utlottningen. Det tar lite tid i hettan. Jag får så mycket annat och tänka på. Samtidigt med allt annat som ska göras(städa, bada, sticka, städa), förbereder jag öppnandet av ett galleri. Världspremiär efter semestrarna :-)). Loggan för "Gallery - the Cat in the Yarn" är klar och det är förstås min sons fina katt som är förlagan.

Fotbolls VM över och mina lag Uruguay och Tyskland, kom rätt långt och mötte varandra i semifinal. Jag var förvånad över Hollands tuffa sätt att spela. Det hade jag helt glömt, så jag är glad att Spaniens mer justa lag vann. Mina oranga pärlor i den färdiga sjalen är förstås en blanding av spanska färgerna rött och gult. Tack vare VM-stickningen kommer jag alltid minnas fotbolls VM 2010.

2 kommentarer:

  1. Kul att hitta ännu en blogg ifrån samma stad, återkommer gärna hit.

    SvaraRadera
  2. Grattis till VM-vinst! Det är jag som ska skicka paket till dig :-)
    Jag är på semester, kanske en vecka till, så det dyker upp så småningom. Du kan väl maila din adress till mig så jag vet vart jag ska skicka priset. emma.bom@gmail.com

    SvaraRadera